WAAROM STEINHAGENSEWEG VOOR U DE IDEALE PLEK IS
1. Centraal gelegen kantoor- of praktijkruimte
2. Goede bereikbaarheid
3. Eigen parkeergelegenheid
4. Representatief gebouw met hoogwaardig opleveringsniveau en lift
5. Zeer concurrerend energiecontract
6. Energielabel A+
ADRES
Steinhagenseweg 2 t/m 2N te Woerden. Voor de kantoorvleugels Steinhagensewegweg 2B en 2M geldt een andere huuraanbieding.
ALGEMEEN
Kantoorgebouw “Arcade” ligt in het woongebied Snel en Polanen. Het betreft een modern, multifunctioneel en onder architectuur ontworpen solitair kantoorgebouw van in totaal vier bouwlagen met afzonderlijke kantoorvleugels.
Op de begane grond bevindt zich een royale gemeenschappelijke entree met open natuurstenen trap en lift. De gemeenschappelijke entree wordt binnenkort compleet gemoderniseerd. Het gebouw met de kantoorruimten heeft een zeer hoogwaardig afwerkings- en opleverniveau.
LIGGING EN BEREIKBAARHEID
Door de centrale ligging van kantoorgebouw “Arcade” is hier sprake van een zichtlocatie. Het gebouw grenst aan het wijkwinkelcentrum Snel & Polanen, dat een verzorgende functie heeft voor de ca. 7.500 personen die in deze wijk wonen. Aangrenzend wordt de nieuwe duurzame wijk Snellerpoort (www.snellerpoort.nl) gerealiseerd met circa 900 woningen die dit deel van Woerden nog aantrekkelijker maakt voor werken, wonen en ontspannen.
In het gebouw zijn gevestigd o.a. Gezondheidscentrum Woerden, Apotheek Peleane Hof, Meurs Geluid en Chinski gevestigd.
Het gebied Snel en Polanen bestrijkt een gebied van 112 hectare, waarvan 5 hectare aan meren, sloten en andere wateren.
Vanaf de rijksweg A12 is het gebouw binnen enkele minuten met eigen vervoer te bereiken.
Het NS-station Woerden bevindt zich op loopafstand van het gebouw.
OPPERVLAKTE
De kantoorvleugels die op de 2de en 3de verdieping nog beschikbaar zijn worden in “casco” uit-voering aangeboden en zijn circa 537 m² VVO (NEN 2580) respectievelijk 462 m² VVO (NEN 2580) exclusief de metrage voor gemeenschappelijke en algemene ruimte.
ENERGIELABEL
A+.
BASIS OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorvleugels worden in de huidige casco staat opgeleverd inclusief o.a.:
· representatieve gezamenlijke entree aan voor- en achterzijde met royale luxe trappartij;
· deels te openen aluminium kiep-/kantelramen;
· gezamenlijke lift voor maximaal 13 personen of 1.000 kg;
· verwarming, koeling en luchtbevochtiging middels een luchtbehandelingskast;
· kabelgoten voorzien van wcd’s en netwerkbekabeling;
· glasvezelaansluiting t.b.v. internet;
· systeemplafond v.v. inbouw LED-verlichtingsarmaturen;
· eigen sanitaire ruimte v.v. natuurstenen vloer per kantoorvleugel, waarvan sommige kantoorvleugels voorzien zijn van een pantry;
· binnenzonwering middels handbedienbare screens;
· huidige vloerbedekking;
· vaste wanden v.v. spuitwerk;
· brandmeldinstallatie, ontruimingsinstallatie en brandhaspels;
· videointercom;
· videoinformatiescherm;
· meterkast met stroomgroepen per kantoorvleugel;
· de systeembinnenwanden en deuren die de gehuurde kantoorruimte scheiden van aangrenzende kantoorruimten.
PARKEREN
Ruime parkeergelegenheid van totaal 41 plaatsen op het dek, alsmede 20 gemarkeerde plaatsen op het afsluitbare binnenterrein. Op dit moment zijn er nog 31 parkeerplaatsen beschikbaar. Er geldt een parkeernorm van 1:47.
GEBRUIKERSMOGELIJKHEDEN
Bestemmingsplan “Snel en Polanen”, bestemming “Gemengd-1”; kantoren, dienstverlening en bedrijfsgebonden kantoren ondergeschikt aan de bedrijfsfunctie zijn toegestaan.
HUURPRIJS KANTOORRUIMTE
€ 120,– per m² per jaar te vermeerderen met servicekosten en de wettelijk verschuldigde omzetbelasting, per kwartaal vooruit te voldoen.
HUURPRIJS PARKEERPLAATSEN
€ 400,– per parkeerplaats per jaar te vermeerderen met de wettelijke verschuldigde omzetbelasting, per kwartaal vooruit te voldoen.
SERVICEKOSTEN
Een voorschotbijdrage van € 40,– per m² per jaar te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting, per kwartaal vooruit te voldoen, als verrekenbaar voorschot op de kosten van onder andere de volgende leveringen en diensten:
• gas-, water- en elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties en de verlichting van de gemeenschappelijke ruimten alsmede de individueel gehuurde ruimte;
• onderhoud en periodieke controle van verwarmings-, luchtbehandelings-/topkoelinstallatie(s), liftinstallatie, hydrofoorinstallatie, brandmelder-, gebouwbewakings-, storingsmelder-automatische deureninstallatie(s), brandhaspels, slagboominstallatie;
• schoonmaakkosten van de algemene- en gemeenschappelijke ruimten, liften, beglazing buitenzijde, beglazing algemene- en gemeenschappelijke ruimten, terrassen en buitenterrein;
• onderhoud bestrating, onkruidbestrijding en dakbedekking;
• telefoonkosten ten behoeve van de liften en gebouwbeheersysteem;
• assurantiepremie buitenbeglazing;
• administratiekosten ad. 5% over de hierboven genoemde leveringen en diensten.
Verrekening vindt jaarlijks achteraf plaats op basis van werkelijke kosten.
ONDERMAAT/OVERMAAT
Indien de opgegeven grootte (ondermaat/overmaat) van de onroerende zaak niet juist is, ontleent geen van partijen daaraan rechten.
HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met een verlengingsperiode van 5 (vijf) jaar. Kortere huurperioden zijn bespreekbaar.
OPZEGTERMIJN
Uiterlijk 12 (twaalf) maanden voor het aflopen van een huurtermijn.
AANVAARDING
Per direct.
HUURPRIJSINDEXERING
Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks Alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
ZEKERHEIDSSTELLING
Bankgarantie of waarborgsom ter grootte van een kwartaalverplichting huur plus servicekosten en de over het totaal verschuldigde BTW.
B.T.W.
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, zal er van rechtswege sprake zijn van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane nadeel volledig wordt gecompenseerd.
HUUROVEREENKOMST
Gebaseerd op het model huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, zoals is vastgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in 2015. Van deze overeenkomst maken deel uit de bijhorende “Algemene bepalingen huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230A BW”.