WAAROM MIDDELLANDSE ZEE 15 VOOR U DE IDEALE PLEK IS
1. Onderscheidend zelfstandig kantoorgebouw
2. Royale parkeervoorzieningen op eigen terrein
3. Uitstekende bereikbaar met eigen en openbaar vervoer
4. Royale centrale entreehal
5. Moderne kantoorruimte
ADRES
Middellandse Zee 15 (3446 CG) Woerden.
ALGEMEEN
Op bedrijventerrein Snel en Polanen gelegen vrijstaand kantoorpand opgetrokken uit vijf bouwlagen op een zichtlocatie vanaf de Rijksweg A12. Het object is oorspronkelijk in 1998 gebouwd en in 2013 uitgebreid, gerenoveerd en heringericht t.b.v. de Rabobank.
In het gebouw zijn thans gevestigd de Rabobank, Grant Thornton en Zelfstandigen Bouw (ondernemersorganisatie).
Snel en Polanen is een bedrijventerrein met een grote diversiteit aan gebruikers. Van zowel
lokaal tot regionaal opererende bedrijven, zoals Groenendijk bedrijfskleding, Eru Kaas, Hans Severs BMW en een distributiecentrum van Jumbo. Daarnaast is op loopafstand een woonboulevard gevestigd, met o.a. vestigingen van Kwantum en Praxis.
Op basis van NEN2580 is onderstaande verhuurbare vloeroppervlakte per direct beschikbaar:
In overleg is mogelijk additionele kantoorruimte beschikbaar en kan er tegen betaling gebruikt worden gemaakt van facilitaire zaken van de Rabobank, zoals het auditorium en het bedrijfsrestaurant op de eerste etage.
LIGGING EN BEREIKBAARHEID
Het object is met vijf autominuten vanaf de Rijksweg A12 optimaal te bereiken met eigen vervoer. De bushalte is op loopafstand en onderhoudt 2 maal per uur een busverbindingen met het NS-station Woerden.
VOOR VERHUUR BESCHIKBAAR
Middellandse Zee 15
• 666 m² kantoorruimte op de tweede verdieping.
Indeling van de kantoorruimte zie bijlage
In overleg is mogelijk extra kantoorruimte beschikbaar op andere vloeren en desgewenst kan er tegen betaling gebruikt worden gemaakt van facilitaire zaken van de Rabobank, zoals het auditorium en het bedrijfsrestaurant op de eerste etage.
ONDERMAAT/OVERMAAT
Indien de opgegeven grootte (ondermaat/overmaat) van de onroerende zaak niet juist is, ontleent geen van partijen daaraan rechten.
OPLEVERINGSNIVEAU
Het object wordt in de huidige gebruikte, bouwkundige en technische staat opgeleverd inclusief o.a.:
Algemene voorzieningen
• Twee personenliften, 13 personen / 1.000 kg
• Hoofdtrappenhuis en twee noodtrappenhuizen
• Centrale halruimte
• Mindervalide toilet
• Te openen ramen voorzien van dubbelen beglazing
• Ontruimingsinstallatie
• Brand meldinstallatie
• Noodverlichtinginstallatie
• Bliksembeveiliging
• Inbraakbeveiliging
• Buitenverlichting en terreinverlichting
Kantoorruimte
• Te openen ramen voorzien van dubbele beglazing;
• Toiletgroep (gemeenschappelijk);
• Huidige scheidingswanden (deels glas) en huidige vloerbedekking;
• 2 Separate spreekkamers;
• Systeemplafond v.v. TL-armaturen en spots;
• Centrale pantry / koffiecorner en personeelskluisjes;
• Kabelgoten v.v. huidige databekabeling en WCD’s;
• Centrale verwarming d.m.v. convectoren;
• Topkoeling;
• Zonwering (screens), automatisch gestuurd;
PARKEREN
In totaal zijn er circa 15 parkeerplaatsen op eigen terrein aanwezig (parkeernorm 1:44).
ENERGIELABEL
Energielabel B.
HUURPRIJS
De huurprijs van de beschikbare kantoorruimte en parkeerplaatsen bedraagt:
• € 120,00 per m² per jaar voor de kantoorruimte;
• € 200,00 per plaats per jaar voor de parkeerplaatsen.
Genoemde huurprijzen zijn te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting. Betalingen per kwartaal vooruit te voldoen.
SERVICEKOSTEN
€ 35,00 per m² per jaar te vermeerderen met BTW als verrekenbaar voorschot op de navolgende leveringen en diensten:
• verbruik gas, water en elektra inclusief vastrecht;
• periodiek onderhoud en controle van de volgende installaties: CV, lift, luchtbehandeling,
noodverlichting, brandmeld- en ontruimingsinstallatie, brandblusmiddelen,
bliksembeveiliginginstallatie, storings-meldinstallatie, hydrofoor, elektrisch bedienbare
deuren, glazenwasinstallatie, slagboominstallatie, zonwering alsmede de
telecommunicatiekosten van deze installaties;
• schoonmaakkosten algemene en gemeenschappelijke ruimtes, liften, beglazing en
zonwering buitenzijde, buitenterrein en parkeerruimte;
• periodieke reiniging daken en hemelwaterafvoeren;
• onderhoud terrein en tuinen;
• ontstopping riolering;
• onderhoud en vervanging gemeenschappelijke verlichting;
• glasverzekering buitenzijde;
• vuilafvoer;
• legionella inspectie;
• eventuele andere kosten die in het belang van de huurder(s) t.a.v. het gehuurde door
verhuurder worden gemaakt.
• 5% administratiekosten m.u.v. het nutsverbruik.
Huurder dient zelf zorg te dragen voor de schoonmaak van de toiletgroep.
Voor huurders rekening komen belastingen en heffingen die bij verhuurder in rekening worden gebracht. Verrekening vindt jaarlijks plaats op basis van de werkelijke kosten verrekend naar rato van de verhuurbare vloeroppervlakte binnen het gehele complex.
HUURTERMIJN
Omdat het hier een onderhuurovereenkomst betreft is de uiterste huurtermijn tot uiterlijk 1 oktober 2023. Een langere huurtermijn kan wellicht in overleg met onderverhuurder Rabobank en verhuurder worden overeengekomen. Een kortere huurperiode vanaf 1 jaar is bespreekbaar.
OPZEGTERMIJN
Uiterlijk 6 (zes) maanden voor het aflopen van een huurtermijn.
HUURPRIJSINDEXERING
Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks Alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
ZEKERHEIDSSTELLING
Bankgarantie of waarborgsom ter grootte van een kwartaalverplichting huur plus servicekosten en de over het totaal verschuldigde BTW.
OMZETBELASTING
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, zal er van rechtswege sprake zijn van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane nadeel volledig wordt gecompenseerd.
HUUROVEREENKOMST
Gebaseerd op het model huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, zoals is vastgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in 2015. Van deze overeenkomst maken deel uit de bijhorende “Algemene bepalingen huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230A BW”.