TE KOOP NIEUWBOUW KANTOORRUIMTE
VELDZIGT 18 (3454 PW) UTRECHT
HET GEBOUW
Het nieuw te realiseren/gerevitaliseerd bedrijfsverzamelgebouw bestaat uit 8 zelfstandige bedrijfsunits en 1 zelfstandige kantoorruimte en heeft een hoogwaardige en moderne uitstraling. De zelfstandige bedrijfsunits (2 bouwlagen) zijn rug-aan-rug geschakeld en de zelfstandige kantoorunit (2 bouwlagen) op de kop is voorzien van een zelfstandige entree in de gevel.
KANTOORRUIMTE
De kantoorruimte heeft de entree aan de voorzijde van het gebouw. Met op de begane grond een entree met trappenhuis die leid naar de eerste verdieping. Gelijk bij de hoofdentree bevindt zich de meterkast en een vaste trap naar de eerste verdieping. Op de eerste verdieping bevindt zich een grote ruimte, met veel glasopeningen in de gevel, die door de koper naar eigen wens kan worden ingericht.
BESTEMMING
Het vigerende bestemmingsplan is ‘Bedrijventerrein Oudenrijn de Meern’ vastgesteld d.d. 23-12-2014. De gemeente Utrecht heeft de kopunit 9 van het bedrijfsverzamelgebouw bestemd om te kunnen worden gebruikt als kantoorruimte. Voor de overige units is het gebruik bedrijven vallende binnen de milieu categorie 3.2, zoals is opgenomen in de ‘staat van bedrijfsactiviteiten’.
BASISKENMERKEN
• bedrijfsverzamelgebouw met een moderne uitstraling
• centraal gelegen met goede ontsluiting
• De units worden opgeleverd in casco staat.
• flexibel in te richten kantoorruimte aan de kop van het gebouw
• bedrijfsruimte met mogelijkheid om de verdieping geschikt te maken ten behoeve van kantoorgebruik
• eigen parkeerplaatsen
• vrije hoogte bedrijfshal circa 3,10 m¹
• vrije doorgang overheaddeur circa 2,90 m¹
• vloerbelasting (unit 9) begane grond circa 300 kg/m²
• vloerbelasting (bedrijfsunits) begane grond circa 500 kg/m²
• vloerbelasting verdieping circa 300 kg/m²
• standaard nutsaansluiting voor water en elektra (kosten aansluiting koper). Geen gasaansluiting.
• glasvezel aansluiting
• het gebouw en parkeerplaatsen worden kadastraal gesplitst in appartementsrechten e.e.a. opgenomen in de splitsingsakte en splitsingstekening.
Het terrein is toegankelijk via een in- en uitrit vanaf de openbare weg. De units beschikken over toegewezen, vaste parkeerplaatsen. Het terrein is gemeenschappelijk, waarbij het beheer en onderhoud wordt verzorgd door de Vereniging van Eigenaars.
LOCATIE
Het nieuw te realiseren/gerevitaliseerd bedrijfsverzamelgebouw zijn gesitueerd op het bedrijventerrein Oudenrijn met het adres Veldzicht 18, is gunstig gelegen ten opzichte van de belangrijkste uitvalswegen in Utrecht. Binnen enkele minuten bereikt u de A2waardoor u snel in andere delen van het land bent. Daarnaast zijn er voldoende parkeergelegenheden in de directe omgeving.
HET PERCEEL
Het gebouw staat vrij op het perceel en voorzien van één in-/uitrit vanaf de openbare weg waardoor de bereikbaarheid tot de bedrijfsunits is uitstekend is te noemen. Op het terrein bevinden zich parkeerplaatsen die zijn toebedeeld aan de bedrijfsunits.
KOOPPRIJS
€ 825.000,– vrij op naam, exclusief btw.
OVERZICHT UNITS
> KANTOORUNIT 9
• Bvo totaal: 405 m2
• Bvo begane grond: 202,5 m2
• Bvo verdiepingen: 202,5 m2
• Aantal parkeerplaatsen: 8
• Koopsom € 825.000,00 v.o.n.
> BEDRIJFSUNITS 1 – 8
• Verschillende metrages
• Aantal parkeerplaatsen per unit: 2
• Koopsom n.o.t.k.
Voornoemde prijzen zijn vrij op naam, exclusief btw, aansluitkosten nutsbedrijven en bouwrente. De bouwrente bedraagt 5% per jaar en wordt uitsluitend berekend over de periode van 1 januari 2025 t/m 30 juni 2025
KADASTRALE GEGEVENS
Gemeente : Oudenrijn
Sectie : A
Nummer : 2916
Zakelijk recht : eigendom
APPARTEMENTENSRECHTEN
De grond en de daarop te realiseren bebouwing wordt gesplitst in appartementsrechten. Elke koper wordt eigenaar van een appartementsrecht, welk het recht geeft op het uitsluitende gebruik daarvan.
Dit houdt onder meer in dat elke koper afzonderlijk wordt aangeslagen voor onroerend zaakbelasting, waterschapslasten, rioolrecht alsmede vastrecht voor diverse nutsvoorzieningen (water en elektriciteit).
Voor het beheer wordt van rechtswege een Vereniging van Eigenaren opgericht.
VERENIGING VAN EIGENAREN (VVE)
Omdat er sprake is van een gezamenlijk eigendom en onderhoudsverplichting wordt er een Vereniging van Eigenaars opgericht. Koper is verplicht lid te worden en te blijven van deze vereniging en zal de huishoudelijke reglementen en het modelreglement splitsing alsmede de hieraan verbonden kosten als zodanig aanvaarden.
ENERGIELABEL
Bij oplevering wordt geen energielabel utiliteit afgegeven in de zin van het bij oplevering van het casco geldende Besluit Energie- prestatie Gebouwen (BEG), aangezien door de casco oplevering van het verkochte onvoldoende gegevens beschikbaar zijn om volgens het voorgeschreven ISSO protocol een energielabel te kunnen opstellen.
Afhankelijk van de gebouwfuncties die de eigenaar/gebruiker aan het gekochte toekent, kan er sprake zijn van de verplichting tot afmelden van een energielabel. Eigenaar/gebruiker neemt zelf de regie -op zich voor het correct laten opstellen en tijdig laten afmelden van dit energielabel, hierbij inbegrepen de verplichting om te blijven voldoen aan het Bouwbesluit en dan met name de energieprestatie eisen van het Bouwbesluit.
KOOPOVEREENKOMST
In de koopovereenkomst zullen de gebruikelijke bepalingen worden opgenomen. Daarnaast zullen de koopovereenkomst en de akte van levering die bedingen bevatten die de notaris nodig acht en normaal gebruikelijk zijn.
AANVAARDING/LEVERING
De onroerende zaak wordt leeg en ontruimd geleverd, vrij van huur en gebruik, in de huidige gebruikte, bouwkundige, technische, milieukundige, juridische staat, de staat “as-is” met alle daarbij behorende rechten en aanspraken, lasten en beperkingen, zichtbare en onzichtbare gebreken, heersende en lijdende erfdienstbaarheden, en kwalitatieve rechten en plichten, doch vrij van hypotheken, beslagen en inschrijvingen daarvan. De koper dient kennis te nemen van de inhoud van de laatste akte van levering.
ZEKERHEIDSSTELLING
Koper dient binnen 14 dagen na ondertekening van de koopovereenkomst een bankgarantie te stellen van 10% van de koopsom aan het notariskantoor.
AANVAARDING
In overleg.
WWFT
Ons kantoor en onze dienstverlening vallen onder de Wwft (Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme). Wij dienen daardoor van iedere koper verplicht de identiteit vast te stellen en te verifiëren alsmede de herkomst van het vermogen te onderzoeken alvorens een onderhandeling aan te kunnen gaan.
BIJZONDERHEDEN
Deze informatie is geheel vrijblijvend en mag niet worden beschouwd als een aanbieding of offerte en wordt verstrekt onder voorbehoud van goedkeuring door verhuurder c.q. verkoper. Aan de in deze informatie vermelde teksten, tekeningen en opgegeven metrages kunnen geen rechten worden ontleend. De als bijlagen opgenomen plattegrondtekening(en) en artist impressions zijn van indicatieve aard.
Alle informatie is geheel vrijblijvend en uitsluitend voor geadresseerde bestemd. Alle gegevens zijn met zorg samengesteld en uit ons inziens betrouwbare bron afkomstig. Ten aanzien van de juistheid van de door ons samengestelde gegevens ervan kunnen wij geen aansprakelijkheid aanvaarden. In het geval dat onze beroepsaansprakelijkheids-verzekering aanspraak op uitkering geeft, is aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat in voorkomend geval onder deze verzekering voor uitkering in aanmerking komt.
NADERE INFORMATIE
Brecheisen Bedrijfsmakelaars B.V.
Maliebaan 2
3581 CM UTRECHT
T: 030 – 233 11 16
E: bedrijven@brecheisen.nl