Algemeen
Met genoegen brengen wij u onder de aandacht dit karakteristieke kantoor-/maatschappelijke gebouw met energielabel A+, gelegen aan de Telingstraat 2 in Utrecht. Het pand bevindt zich in een gebied dat is aangewezen als beschermd stads- en dorpsgezicht en is tot september 2026 verhuurd aan Stichting VluchtelingenWerk Midden-Nederland.
De huidige huurprijs bedraagt € 141.525,12 per jaar, vrijgesteld van BTW. Dankzij de ruime gebruiksmogelijkheden is het object uitstekend geschikt voor eigen gebruik, zowel maatschappelijk als voor zakelijke dienstverlening, of voor herontwikkeling naar een ander type gebruik zoals wonen.
De koopprijs bedraagt € 3.850.000,- k.k.
Huurgegevens
Het kantoorgebouw is sinds 1 juli 2016 verhuurd aan Stichting VluchtelingenWerk Midden-Nederland. De huurovereenkomst is door verhuurder opgezegd en loopt tot september 2026. De huidige huurprijs bedraagt € 141.525,12 per jaar, vrijgesteld van BTW. De peildatum van deze huurgegevens is augustus 2025. De gegevens zijn gebaseerd op de door verkoper aangeleverde documentatie en huurovereenkomst. Bij serieuze belangstelling kan de huurovereenkomst worden ingezien.
Kadastrale gegevens
Het object is gelegen in de gemeente Utrecht, sectie A, nummer 2674, met een perceelgrootte van 2 are en 45 centiare. Het betreft volledig eigendom.
Oppervlakte
Het voor verkoop beschikbare vloeroppervlak bedraagt in totaal 1.228,20 m² BVO, verdeeld over 203,70 m² kelder, 248,10 m² begane grond, 257,20 m² eerste etage, 257,20 m² tweede etage en 262,00 m² derde etage. Een specificatie van het NEN 2580-meetcertificaat is bij ons kantoor op te vragen. Eventuele onder- of overmaat geeft geen van partijen rechten.
Bestemmingsplan
Voor het pand geldt het bestemmingsplan Binnenstad. De bestemming van het perceel is ‘Gemengd-3’. Dit betekent dat de begane grond en kelder gebruikt mogen worden voor bedrijven in de categorieën A, B1 en B2 en voor ateliers. Het gehele pand, inclusief kelder en verdiepingen, mag worden gebruikt voor maatschappelijke voorzieningen met daaraan ondergeschikte additionele horeca, zakelijke dienstverlening en wonen. Er is een Verklaring bestemming en gebruik opgesteld door de gemeente Utrecht d.d. 9 april 2025, welke bij serieuze belangstelling digitaal beschikbaar is. Voor nadere informatie omtrent bestemming en gebruiksmogelijkheden wordt verwezen naar de gemeente Utrecht.
Bereikbaarheid en locatie
Het object is gelegen in de historische binnenstad van Utrecht, midden in het levendige centrum met een rijke mix aan horecagelegenheden, speciaalzaken, supermarkten en culturele voorzieningen. De Oudegracht en de Neude liggen op loopafstand, wat bijdraagt aan de dynamische en bruisende sfeer van dit deel van de stad. De Telingstraat is per auto bereikbaar via de Catharijnesingel en de Waterlinieweg, met aansluiting op de A27, A28 en A12. Hoewel de binnenstad voornamelijk een voetgangers- en fietsgebied is, zijn er diverse betaalde parkeermogelijkheden in de directe omgeving, waaronder parkeergarages Springweg en Paardenveld. Het pand is uitstekend bereikbaar met het openbaar vervoer, met bushaltes in de directe omgeving en Utrecht Centraal op fiets- en loopafstand, waardoor het goed verbonden is met zowel het regionale als landelijke OV-netwerk.
VERKOOPPROCES
Algemeen
Bij serieuze belangstelling ontvangt u van ons een alle relevante informatie en documentatie of wordt in de gelegenheid gesteld deze bij ons op kantoor in te zien.
Bieding
Het verkoopproces is erop gericht om concrete biedingen te ontvangen van een koper op basis waarvan verkoper tot een levering van het object kan komen. De volgende informatie dient in ieder geval opgenomen te worden in uw bieding:
• Korte omschrijving kandidaat-koper(s) inclusief NAW gegevens en UBO (ultimate benificial owner(s));
• De koopsom kosten koper (k.k.);
• Eventuele voorbehouden en overige voorwaarden.
Koopovereenkomst
Conform standaard model NVM met enkele aanpassingen op basis van levering “as-is”. In de koopovereenkomst zullen de gebruikelijke bepalingen worden opgenomen. Daarnaast zal de akte van levering die bedingen bevatten die de notaris nodig acht en normaal gebruikelijk zijn.
Bezichtigingen
Wenst u te bezichtigen kunt u contact opnemen met ons kantoor om een afspraak in te plannen.
Levering
De onroerende zaak wordt geleverd in de huidige gebruikte, bouwkundige, technische, milieukundige, juridische en verhuurde staat, de staat “as-is” met alle daarbij behorende rechten en aanspraken, lasten en beperkingen, zichtbare en onzichtbare gebreken, heersende en lijdende erfdienstbaarheden, en kwalitatieve rechten en plichten, doch vrij van hypotheken, beslagen en inschrijvingen daarvan. De koper dient kennis te nemen van de inhoud van de laatste akte van levering.
Gunning
Verkoper behoudt zich uitdrukkelijk het recht om het object te gunnen aan de gegadigde van zijn keuze. Een overeenkomst komt stand indien overeenstemming is bereikt over zowel de koopsom als de bijkomende voorwaarden middels een ondertekende koopovereenkomst.
Zekerheidsstelling
Koper dient binnen 14 dagen na ondertekening van de koopovereenkomst een bankgarantie te stellen van 10% van de koopsom aan het notariskantoor.
AANVULLENDE INFORMATIE
Bij serieuze belangstelling kan ons kantoor u een downloadlink verstrekken, waarmee u de volgende stukken ontvangt:
1. algemene erfpachtvoorwaarden (AV1989)
2. bestemmingsplaninformatie
3. bodeminformatie (omgevingsrapportage gemeente Utrecht)
4. energielabel
5. huurovereenkomst
6. kadastrale eigendomsinformatie en kaart
7. akte van levering
8. NEN 2580 meetcertificaat
9. tekeningen (plattegronden)