ADRES
Schouwstede 1 (3431 JA) Nieuwegein.
ALGEMEEN
Het kantoorgebouw staat op een toplocatie in het centrum van Nieuwegein, op loopafstand het vernieuwde stadscentrum van Nieuwegein en openbaar vervoer voorzieningen. Hier bevindt zich ook het ruim opgezette en goed bereikbare winkelcentrum Cityplaza. Met thans ca. 56.000 m² winkeloppervlak, is dit een van de grootste winkelcentra in de regio met een grote diversiteit aan winkels en voorzieningen.
Door de strategische hoekligging aan de doorgaande weg, heeft dit gebouw een uitstekende zichtbaarheid. De attentiewaarde kan optimaal worden benut door de mogelijkheid om gevelreclame aan te brengen.
LIGGING C.Q. BEREIKBAARHEID
Het object is zeer goed bereikbaar vanaf rijksweg A2. Ook de A12 en A27 zijn binnen enkele minuten bereikbaar.
Het object is per openbaar vervoer uitstekend bereikbaar, op circa 100 meter bevinden zich zowel het busstation als de halte voor de sneltram.
OPPERVLAKTE
Het vloeroppervlak bedraagt circa 1.113,74 m² kantoorruimte, inclusief aandeel algemene ruimte, gemeten conform NEN 2580 als volgt verdeeld:
• begane grond : circa 366,02 m²
• eerste verdieping : circa 355,54 m²
• tweede verdieping : circa 348,17 m²
• derde verdieping : circa 44,00 m²
De vermelde metrage is conform de meetnorm van het normblad NEN 2580 ingemeten. De Meetinstructie sluit verschillen in meetuitkomsten niet volledig uit, door bijvoorbeeld interpretatieverschillen, afrondingen of beperkingen bij het uitvoeren van de meting. Echter, afwijkingen of interpretatieverschillen vormen geen aanleiding tot verrekening.
PARKEREN
Circa 16 (zestien) parkeerplaatsen op eigen terrein.
Via Parkeerservice Nieuwegein is het tevens mogelijk om zakelijke parkeervergunningen aan te vragen of abonnementen voor de parkeergarages in het centrum. Daarnaast kunt u uw bezoekers tegen een gereduceerd tarief op straat laten parkeren door het aanvragen van zakelijke bezoekerspassen. Meer informatie op www.parkeerservice.nl/nieuwegein.
KADASTRALE GEGEVENS
Gemeente : Jutphaas
Sectie : C
Nummers : 1945
Kadastrale perceelgrootte : 10 are en 17 centiare (1.017 m²)
Zakelijk recht : Volle eigendom
BESTEMMING
Kantoorruimte, al dan niet in combinatie met ondergeschikte dienstverlening.
OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorruimte wordt schoon en ontruimd aangeboden met de volgende voorzieningen:
• representatieve gezamenlijke entree;
• systeemplafond voorzien van ledverlichting;
• huidige pantry;
• dames- en herentoiletgroep per verdieping;
• mechanische ventilatie;
• te openen ramen voorzien van dubbele beglazing;
• verwarming middels stadsverwarming, radiatoren voorzien van thermostatische ventielen;
• elektrakast per verdieping (geen separate bemetering);
• personenlift;
• huidige lamellen;
• huidige kabelgoten inclusief patchkast;
• huidige inbouwbureau’s;
• huidige receptiebalie;
• huidige vloerbedekking;
• rolstoeltoegankelijke entree;
• mindervalide toilet op de begane grond.
ENERGIELABEL
Het object heeft een energielabel A+.
KOOPPRIJS
€ 2.000.000,– kosten koper. Partijen zullen opteren voor een met omzetbelasting belaste levering.
Alle kosten verbonden aan de eigendomsoverdracht, waaronder te verstaan de notariële kosten (o.a. koopovereenkomst, akte van levering), kadastraal recht, verschuldigde overdrachtsbelasting, eventuele omzetbelasting en de kosten wegens de levering en overdracht van het verkochte zijn voor rekening van koper.
ONDERMAAT/OVERMAAT
Indien de opgegeven grootte (ondermaat/overmaat) van de onroerende zaak niet juist is, ontleent geen van partijen daaraan rechten.
AANVAARDING/LEVERING
De onroerende zaak wordt leeg en ontruimd geleverd, vrij van huur en gebruik, in de huidige gebruikte, bouwkundige, technische, milieukundige, juridische staat, de staat “as-is” met alle daarbij behorende rechten en aanspraken, lasten en beperkingen, zichtbare en onzichtbare gebreken, heersende en lijdende erfdienstbaarheden, en kwalitatieve rechten en plichten, doch vrij van hypotheken, beslagen en inschrijvingen daarvan. De koper dient kennis te nemen van de inhoud van de laatste akte van levering.
MILIEU
Het is de verkoper niet bekend dat de onroerende zaak verontreiniging bevat die ten nadele strekt van het beoogde gebruik, dan wel kan leiden tot een verplichting tot sanering of andere maatregelen, en dat er ondergrondse tanks voor het opslaan van (vloei-)stoffen aanwezig zijn. Het is de verkoper niet bekend dat er (bouw-)materialen zijn toegepast die op enigerlei wijze schadelijk zijn voor mens of milieu of agressief zijn ten opzichte van andere toegepaste materialen. Koper aanvaardt de milieukundige toestand van de onroerende zaak in de huidige staat en vrijwaart verkoper voor eventuele aanspraken van derden ter zake. Verontreinigings- en restrisico van de bijbehorende grond en grondwater, alle eigenschappen en verontreinigingen, de eventuele aanwezigheid van asbesthoudende stoffen en/of schadelijke materialen en/of stoffen, zowel de bekende als de onbekende, komen voor rekening en risico van koper. Koper vrijwaart verkoper voor alle aanspraken, claims en verplichtingen te dier zake.
NOTARISKANTOOR
Koper is vrij om te bepalen welk notariskantoor zal worden belast met het opmaken van de koopovereenkomst en de notariële akte van levering.
KOOPOVEREENKOMST
In de op te maken koopovereenkomst zullen de gebruikelijke bepalingen worden opgenomen. Daarnaast zullen de koopovereenkomst en de akte van levering die bedingen bevatten die de notaris nodig acht en normaal gebruikelijk zijn.
ZEKERHEIDSSTELLING
Koper dient binnen 14 dagen na ondertekening van de koopovereenkomst een bankgarantie te stellen van 10% van de koopsom aan het notariskantoor.
AANVAARDING
In overleg.