ADRES
Strijkviertel 46 C (3454 PN) De Meern.
ALGEMEEN
Het betreft een bedrijfs-/kantoorunit gesitueerd binnen een kleinschalig bedrijfsverzamelcomplex aan. Deze zelfstandige unit maakt onderdeel uit van een in 1993 gerealiseerd complex, dat thans in vier afzonderlijke eenheden wordt gesplitst. Iedere unit verkrijgt een eigen appartementsrecht.
Deze ruimte kenmerkt zich door een functionele indeling, goede daglichttoetreding en diverse aanwezige voorzieningen. De kantoorruimte biedt ruimte voor meerdere werkplekken.
Kortom, deze unit biedt een solide basis voor een breed scala aan ondernemers, die op zoek zijn naar een strategisch gelegen en goed uitgeruste bedrijfsruimte met zelfstandige kantoorvoorziening.
LIGGING EN BEREIKBAARHEID
Bedrijfsverzamelcomplex op het bedrijventerrein ‘Oudenrijn’ in De Meern. Door de centrale ligging op het knooppunt Oudenrijn aan zowel de rijksweg A-2 als A-12 is een goede bereikbaarheid gegarandeerd.
Per Auto
Het bedrijventerrein is zeer goed bereikbaar met eigen vervoer en bevindt zich op steenworp afstand van het knooppunt Oudenrijn, waar de rijkswegen A2 en A12 elkaar kruisen. Beide rijkswegen kennen een afslag De Meern een goede bereikbaarheid in alle richtingen is hiermee gewaarborgd.
Per openbaar vervoer
Er wordt een uitstekende spitsbusverbinding onderhouden met onder andere Utrecht CS.
OPPERVLAKTE
Het voor verkoop beschikbare vloeroppervlak bedraagt totaal circa 261 m², onderverdeeld als volgt:
• ca. 156 m² bedrijfsruimte gelegen op de begane grond;
• ca. 105 m² kantoor-/overige ruimte gelegen op de verdieping.
Het object is conform de meetnorm van het normblad NEN2580 ingemeten.
BOUWJAAR
1993.
KADASTRALE GEGEVENS
Gemeente : Oudenrijn
Sectie : A
Nummer : 4260
Appartementsindex : 2
Zakelijk recht : Eigendom
Uitmakende het twee/tiende (2/10e) onderverdeeld aandeel in de gemeenschap bestaande uit een perceel grond met daarop bedrijfsunits, erf, parkeergelegenheid en wat daar verder
bij hoort, plaatselijk bekend 3454 PN De Meern, Strijkviertel 46 B, 46 C, 46 D en 46 E,
kadastraal bekend gemeente Oudenrijn, sectie A nummer 3208, groot eenduizend
zeshonderdeenentwintig vierkante meter (1.621 m2);
SPLITSING IN APPARTEMENTSRECHTEN EEN VVE
Het gebouw waarvan deze bedrijfsunit deel uitmaakt, is gesplitst in vier afzonderlijke appartementsrechten. Voor elke unit is een eigen kadastraal nummer toegekend.
In dit kader is reeds een Vereniging van Eigenaars (VvE) opgericht. Deze VvE is verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van de gemeenschappelijke delen van het gebouw, zoals onder andere de gevels, het dak, de hoofdentree en de technische installaties voor gemeenschappelijk gebruik.
Als koper van deze unit word je automatisch lid van de VvE en ben je mede-eigenaar van de gemeenschappelijke delen. Leden van de VvE dragen bij aan de gemeenschappelijke kosten via een periodieke bijdrage (servicekosten). De hoogte van deze bijdrage en de taakverdeling binnen de VvE zijn vastgelegd in de bij de oprichting opgestelde stukken.
BESTEMMING
Vigerend is het bestemmingsplan “Oudenrijn, De Meern”, onherroepelijk vastgesteld d.d. 23-12-2014, geconsolideerd d.d. 03-06-2015. Op de plankaart is het object aangemerkt met bestemming “Bedrijventerrein” met functieaanduiding bedrijf tot en met categorie 3.2.
Voor nadere informatie omtrent de bestemming en gebruikersmogelijkheden verwijzen wij u naar de gemeente Utrecht.
OPLEVERINGSNIVEAU
Het object wordt opgeleverd in de huidige gebruikte, bouwkundige en technische en milieukundige staat, met onder andere de navolgende voorzieningen:
Bedrijfsruimte:
• vrije hoogte deels circa 6 meter;
• vloerbelasting circa 1.500 kg/m² (begane grond);
• betonvloer (begane grond);
• handmatig bedienbare overheaddeuren;
• loopdeur (46B)
• heaters;
• TL-opbouwverlichtingsarmaturen;
• meterkasten met bemetering.
Kantoor-/overige ruimte:
• deels systeemplafonds met verlichtingsarmaturen;
• bestaande scheidingswanden;
• centrale verwarming voorzien van radiatoren;
• pantry’s;
• deels voorzien van airco splitsunits
• toiletten;
• deels voorzien van kabelgoten.
PARKEREN
2 toegewezen parkeerplaatsen op eigen terrein aanwezig.
ENERGIELABEL
B.
KOOPVOORWAARDEN
KOOPPRIJS
€ 300.000,– kosten koper. Partijen zullen niet opteren voor een met omzetbelasting belaste levering. Alle kosten verbonden aan de eigendomsoverdracht, waaronder te verstaan de notariële kosten (o.a. koopovereenkomst, akte van levering), kadastraal recht, verschuldigde overdrachtsbelasting, eventuele omzetbelasting en de kosten wegens de levering en overdracht van het verkochte zijn voor rekening van koper.
ONDERMAAT/OVERMAAT
Indien de opgegeven grootte (ondermaat/overmaat) van de onroerende zaak niet juist is, ontleent geen van partijen daaraan rechten.
AANVAARDING/LEVERING
De onroerende zaak wordt geleverd in de huidige gebruikte, bouwkundige, technische, milieukundige, juridische en (deels) verhuurde staat, de staat “as-is” met alle daarbij behorende rechten en aanspraken, lasten en beperkingen, zichtbare en onzichtbare gebreken, heersende en lijdende erfdienst- baarheden, en kwalitatieve rechten en plichten, doch vrij van hypotheken, beslagen en inschrijvingen daarvan. De koper dient kennis te nemen van de inhoud van de laatste akte van levering.
MILIEU
Het is de verkoper niet bekend dat de onroerende zaak verontreiniging bevat die ten nadele strekt van het beoogde gebruik, dan wel kan leiden tot een verplichting tot sanering of andere maatregelen, en dat er ondergrondse tanks voor het opslaan van (vloei-)stoffen aanwezig zijn. Het is de verkoper niet bekend dat er (bouw-)materialen zijn toegepast die op enigerlei wijze schadelijk zijn voor mens of milieu of agressief zijn ten opzichte van andere toegepaste materialen. Koper aanvaardt de milieukundige toestand van de onroerende zaak in de huidige staat en vrijwaart verkoper voor eventuele aanspraken van derden ter zake. Koper is bekend met de inhoud van het verkennend bodemonderzoek d.d. 10-12-2001 verricht door Van Dijk Geo- en Milietechniek B.V. opdracht¬nummer 5336.01. Verontreinigings- en restrisico van de bijbehorende grond en grondwater, alle eigenschappen en verontreinigingen, de eventuele aanwezigheid van asbesthoudende stoffen en/of schadelijke materialen en/of stoffen, zowel de bekende als de onbekende, komen voor rekening en risico van koper. Koper vrijwaart verkoper voor alle aanspraken, claims en verplichtingen te dier zake.
NOTARISKANTOOR
Koper is vrij om te bepalen welk notariskantoor zal worden belast met het opmaken van de koopovereenkomst en de notariële akte van levering.
KOOPOVEREENKOMST
In de op te maken koopovereenkomst zullen de gebruikelijke bepalingen worden opgenomen. Daarnaast zullen de koopovereenkomst en de akte van levering die bedingen bevatten die de notaris nodig acht en normaal gebruikelijk zijn.
ZEKERHEIDSSTELLING
Koper dient binnen 14 dagen na ondertekening van de koopovereenkomst een bankgarantie te stellen van 10% van de koopsom aan het notariskantoor.
AANVAARDING
In overleg.
HUURVOORWAARDEN
HUURPRIJS
€ 1.925,- per maand te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting, per maand vooruit te voldoen.
SERVICEKOSTEN
€ 75,- per maand te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting, per maand vooruit te voldoen, als verrekenbaar voorschot op de kosten van onder andere de volgende leveringen en diensten:
· kosten voorvloeiende uit de Vereniging van Eigenaren;
· 5% administratiekosten over bovengenoemde leveringen en diensten.
KOSTEN NUTSBEDRIJVEN
Rechtstreeks door huurder te voldoen aan desbetreffende nutsbedrijven.
ONDERMAAT/OVERMAAT
Indien de opgegeven grootte (ondermaat/overmaat) van de onroerende zaak niet juist is, ontleent geen van partijen daaraan rechten.
HUURTERMIJN
5 (vijf ) jaar met een verlengingsperiode van 5 (vijf ) jaar.
OPZEGTERMIJN
Uiterlijk 12 (twaalf) maanden voor het aflopen van een huurtermijn.
HUURPRIJSINDEXERING
Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks Alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
ZEKERHEIDSSTELLING
Bankgarantie of waarborgsom ter grootte van een kwartaalverplichting huur plus servicekosten en de over het totaal verschuldigde BTW.
B.T.W.
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, zal er van rechtswege sprake zijn van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane nadeel volledig wordt gecompenseerd.
HUUROVEREENKOMST
Gebaseerd op het model huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, zoals is vastgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in 2015. Van deze overeenkomst maken deel uit de bijhorende “Algemene bepalingen huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230A BW”.
BIJLAGEN
• foto’s;
• plattegrondtekeningen;
• 3d impressies;
• meting conform NEN 2580;
• kadastrale kaart;
• splitingstekening;
• energielabel;
• locatieplattegrond.
De volgende bescheiden kunnen op aanvraag worden verstrekt:
· kadastraal uittreksel;
· eigendomsbewijs d.d. 28 maart 2002;
· bodeminformatie (omgevingsrapportage);
· verkennend bodemonderzoek d.d. 10-12-2001 verricht door Van Dijk Geo- en Milietechniek B.V. opdrachtnummer 5336.01;
· energielabel;
· statische berekening onderbouw;
· tekeningen;
· akte van splitsing;
· opname rapport bouwkundig d.d. 19-02-2025;
· NEN meetapport.
BIJZONDERHEDEN
Deze objectinformatie is geheel vrijblijvend en mag niet worden beschouwd als een aanbieding of offerte en wordt verstrekt onder voorbehoud van goedkeuring door verhuurder c.q. verkoper. Aan de in deze brochure vermelde teksten, tekeningen en opgegeven metrages kunnen geen rechten worden ontleend. Ten aanzien van de