ADRES
Polanerbaan 13 E te Woerden (3447 GN)
ALGEMEEN
Representatieve kantoorruimte gelegen in een multifunctioneel bedrijfsverzamelgebouw aan de Polanerbaan 13E op bedrijventerrein Polanen te Woerden. Het object is modern opgezet en voorzien van praktische indelingsmogelijkheden, waarbij de aanwezigheid van ruime daglichttoetreding bijdraagt aan een prettig werkklimaat.
In de omgeving zijn uiteenlopende ondernemingen gevestigd, variërend van productie- en handelsbedrijven tot zakelijke dienstverleners, hetgeen bijdraagt aan een representatieve en professionele omgeving.
LIGGING EN BEREIKBAARHEID
Ligging en bereikbaarheid
De Polanerbaan is gelegen op bedrijventerrein Polanen in Woerden. Dit bedrijventerrein bevindt zich direct langs de Rijksweg A12 (Den Haag – Utrecht – Arnhem) en kenmerkt zich door een mix van handel, logistiek en zakelijke dienstverlening. Dankzij de centrale ligging in het Groene Hart is dit een uitstekende vestigingslocatie voor ondernemingen die behoefte hebben aan goede regionale en nationale bereikbaarheid.
Met eigen vervoer
Het object is uitstekend bereikbaar via de Rijksweg A12. Daarnaast zijn de N204 en de N212 in de directe nabijheid, welke zorgen voor een vlotte verbinding met de omliggende plaatsen zoals Montfoort, Oudewater en Harmelen. Door de centrale ligging zijn ook de Rijkswegen A2, A27 en A28 binnen korte tijd bereikbaar.
Het openbaar vervoer
Ook met het openbaar vervoer is de locatie goed bereikbaar. In de directe omgeving bevindt zich een bushalte met verbinding naar NS Station Woerden. Vanaf hier zijn er frequente treinverbindingen richting onder andere Utrecht, Amsterdam, Den Haag en Rotterdam.
OPPERVLAKTE
Totaal ca. 253,45 m² v.v.o., onderverdeeld als volgt:
· Ca.127,87 m² v.v.o. kantoorruimte op de begane grond;
· Ca.125,58 m² v.v.o. kantoorruimte op de eerste verdieping.
De vermelde metrages zijn conform de meetnorm van het normblad NEN2580 ingemeten waar geen enkel recht aan kan worden verleend.
OPLEVERINGSNIVEAU
Het kantoorpand wordt in de huidige staat opgeleverd inclusief o.a.:
ALGEMEEN
• Entree met voorhal;
• Trappartij;
• CV-installatie;
• Bestaande brandpreventie apparatuur;
• Meterkast met elektra- / gas- / watermeter.
KANTOORRUIMTE
• Keuken/kantine;
• Diverse kantoorvertrekken / vergaderruimten;
• Toiletruimten met fontein en tegelwerk;
• Bestaande scheidingswanden systeemwanden met tussendeuren;
• Wandafwerking;
• Diverse dubbele wandcontactdozen (230V);
• CV-radiatoren;
• Bestaande vloerbedekking.
PARKEREN
Bij het gehuurde zijn er 3 eigen parkeerplaatsen beschikbaar op het gezamenlijke parkeerterrein. De kosten hiervan bedragen € 350,- excl. BTW per parkeerplaats per jaar.
GEBRUIKERSMOGELIJKHEDEN
Het object valt binnen het bestemmingsplan “Bedrijventerrein Middelland en Honthorst”. Het perceel heeft de bestemming ‘Gemengd’. Binnen dit plan zijn onder meer de volgende functies toegestaan:
• Bedrijfsactiviteiten tot en met categorie 2
• Kantoren en bedrijfsgebonden kantoren (max. 50% bvo tot 1.500 m²)
• Productiegebonden detailhandel
• Maatschappelijke voorzieningen (o.a. onderwijs, zorg, kinderopvang)
• Sport, recreatie, cultuur en ontspanning
• Horeca (categorie 2 t/m 5)
• Detailhandel in volumineuze goederen
• Bedrijfsverzamelgebouwen en garagebedrijven
• Bijbehorende voorzieningen zoals parkeren, groen en nutsvoorzieningen
HUURPRIJS
€ 125,– per m² per jaar te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting. De huurverplichting dient per maand vooruit betaald te worden.
SERVICEKOSTEN
€ 415,– per maand te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting, per jaar vooruit te voldoen, als verrekenbaar voorschot op de kosten van onder andere de volgende leveringen en diensten:
· verbruik en vastrecht water, elektra en gas;
· onderhoud CV en luchtbehandelingsinstallatie;
· onderhoud en inspectie gebouwgebonden brandblusmiddelen;
· onderhoud noodverlichting;
· onderhoud alarminstallatie;
· onderhoud en keuringskosten liftinstallatie;
· glasbewassing buitenzijde;
· glasverzekering;
· verlichting van het terrein en centrale ruimtes;
· schoonmaak algemene ruimtes;
· onderhoud algemene ruimtes;
· onderhoud dak;
· onderhoud buitenterrein (inclusief groenvoorzieningen);
· algemene buitenverlichting;
· kosten huurdersdeel collectieve terreinbeveiliging;
· container t.b.v. huisvuil;
· gladheidbestrijding;
· ongediertebestrijding;
· onderhoud en reparatie hang- en sluitwerk binnendeuren;
· rioolrecht en andere heffingen;
· 5% administratiekosten over bovengenoemde leveringen en diensten.
KOSTEN NUTSBEDRIJVEN
Rechtstreeks door huurder te voldoen aan desbetreffende nutsbedrijven.
ONDERMAAT/OVERMAAT
Indien de opgegeven grootte (ondermaat/overmaat) van de onroerende zaak niet juist is, ontleent geen van partijen daaraan rechten.
HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met een verlengingsperiode van 5 (vijf) jaar. Kortere huurtermijnen zijn bespreekbaar.
OPZEGTERMIJN
Uiterlijk 12 (twaalf) maanden voor het aflopen van een huurtermijn.
HUURPRIJSINDEXERING
Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks Alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
ZEKERHEIDSSTELLING
Bankgarantie of waarborgsom ter grootte van een bruto kwartaalverplichting zijnde de huursom plus servicekosten en de over het totaal verschuldigde BTW.
AANVAARDING
Per 1 januari 2026.
B.T.W.
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, zal er van rechtswege sprake zijn van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane nadeel volledig wordt gecompenseerd.
HUUROVEREENKOMST
Gebaseerd op het model huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, zoals is vastgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in 2015. Van deze overeenkomst maken deel uit de bijhorende “Algemene bepalingen huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230A BW”.